OF Lynæs – Referat af bestyrelsesmøde afholdt søndag d. 17. august 2025, ref. 26.8.

Tilstede: Anne Højgaard, Lis Norup, Inge Jørgensen, Lonnie Iversen, Michael Thingmand, Åse Eg Jørgensen (ref.)

Dagsorden:

  1. Referat fra sidst
  2. Nyt fra formand/bestyrelsen
  3. Gennemgang af økonomien
  4. Sager til fælles drøftelse
    • Drænprojekt
    • M-files og arkivering
    • Byggetilladelser og kolonihave-uro
    • Elvervænget 21
    • Bestyrelsens fremtid … ny formand til marts
    • Pasning af fællesarealer
    • Skorstensfejning
  5. Eventuelt
  6. Næste møde

Ad 1. Referat fra sidst godkendt.

Ad 2. Den ekstraordinære generalforsamling (19.7.) forløb fint, Åse blev valgt som formand frem til den ordinære generalforsamling 2026, hvor formandsposten igen er på valg. På generalforsamlingen valgtes også en ny suppleant, Michael Thingmand, til erstatning for Åse Et print af x-tra-GF-referatet skal underskrives af formand og dirigent og sendes til Britt Odér, Lonnie påtog sig at skaffe Jans underskrift. 19.7. afholdtes også et debatmøde, som affødte gode samtaler og forslag til tiltag i foreningen (referat er tidligere udsendt).

Ad 3. Saldoen er som forventet. Anne og Nina har været til møde i HF om overtagelse af bogholderiet, alle foreningens udgifter vil fremover blive betalt af HF. Nina vil fortsat udarbejde foreningens årsrapport. Fra HF påtaltes brugen af blå bilagssedler til aflønning af havemanden: det er ikke præcist nok, der skal som minimum foreligge en arbejdsseddel med navn, dato og kontonummer. Anne spørger HF om de har en skabelon, der kan printes og ligge i klubhuset, så Flemming kan udfylde og underskrive arbejdssedler der.

Til mødet spurgte Nina om gebyrer for skorstensfejning kan gøres individuelle, det har vi ikke fået svar på endnu.

Ved fællesarbejde skal Fællesarbejde-arbejdssedlen bruges og udfyldes med navn og telefonnummer af deltagerne for at Anne kan udbetale penge.

Ad 4. – 4.1. Drænprojekt. Der skal forhandles med parcelisterne om, hvordan drænene skal gå i de enkelte haver. Tilbagemelding fra Jan: Bent og jeg har aftalt at sætte os sammen og kreere et svarskriv til Morelbrevet, vi har tre år til det, men vil have forslag klar inden førstkommende generalforsamling.

  • 2. M-files og arkivering. M-files duer ikke på Mac, men der er en app, der kan bruges på iPhone. Det bliver løsningen for Åse.
  • 3. Byggetilladelser. Bestyrelsen står for en stram holdning til byggetilladelser. Det aftaltes at der fremover skal stå på byggetilladelsesskemaet at det er parcellistens ansvar at byggeriet overholder gældende regler. Samt en præcisering af, hvordan vejbredden beregnes. Lis formulerer.
  • 4. Elvervænget 21. Det blev besluttet at indstille parcellen til dispensation for byggeri for tæt på vej. Denne beslutning skal ikke danne præcedens. Anne eller Lonnie, der var tilstede ved mødet i HF, melder beslutningen til HF.

—4.5. Bestyrelsens fremtid. Hvordan sørger vi for at der kommer en ny formand til marts? Punktet tages op på næste bestyrelsesmøde, som afholdes i byen 2.10.

—4.6 Pasning af fællesarealer. Flemming er blevet opereret for nethindeløsning og må ikke tage hårdt fat, derfor har det knebet for ham at holde fællesarealerne. Han erklærede at han var tilbage i ugen efter bestyrelsesmødet.

Anne har modtaget e-mail fra grusveje.dk, men da der på arbejdsdagen blev fyldt grus i huller, besluttede vi at vente til foråret med at få vejene ordnet

  • 7. De manglende skorstene (Dværgbakken 28 og Elvervænget 27) er nu meldt hos skorstensfejeren.

Ad 5. Eventuelt. Skilte – vi drøftede skiltetyper, bestilling og levering. Det gælder især skilte med Privat område. Når skiltene er klar, skal de sættes op ved bommene samt ved fælleshuset, det er måske en opgave for Flemming.

Ad 6. Næste møde er 2. oktober kl. 18:00 hos Lonnie, Rothesgade 4, 1.th, 2100 Ø

Share This