Referat fra bestyrelsesmøde 20.8.2023
tilstede: Mads, Jan, Bent, Anne, Lis og Lonnie
Afbud: Åse
Referent : Lonnie
Dagsorden:
1. Referat fra sidste møde
Godkendt
2. Nyt fra formanden
Mads Orienterede omkring CVR nummer til foreningen og nyt fra hovedforeningen
3. Gennemgang af Økonomien
Anne gennemgik budget og regnskab fra OF Lynæs. Vi har fået en større vandregning end ellers, dette kan forklares med den varme forsommer og forbrug af vand. Sommerfesten kom til at koste lidt mere end budgetteret (2000 kr.) der er dog ikke blevet lavet regnskab for solgte drikkevarer endnu.
Derudover laver Anne regnskab for bilag hver anden uge, så medlemmerne skal vide dette i forhold til sendte bilag.
Der har også været en stigning på tømning af tank ved foreningshuset de første 7 måneder af 2023 på 5000 kr. i forhold til sidste år.
4. Sager til fælles drøftelse
4.1. Raftehegn i foreningen.
Det er kommet til bestyrelsens viden at der på en matrikel er opført raftehegn ud
mod vejen. Dette er ikke forenelig med lokalplan og foreningens beskrivelse af
regler.
Det omtalte medlem vil blive kontaktet af formanden
4.2. Skel på medlemmernes matrikler
vi opfordrer medlemmerne til altid at kontakte bestyrelsen ved oplysning af tvivl ved
fastlæggelse af skel også ved nybyggeri. Bestyrelsen ligger inde med tegninger
over samtlige skel i foreningen.
4.3. Fælles mail til bestyrelsen
Vi prøver igen og der vil komme nyt ud når det lykkedes at oprette den.
5.4. opfølgning på velkommen til nye medlemmer
Jan har lavet et forslag til et skriv til nye medlemmer som de vil få. Derudover vil det
også stå på vores hjemmeside. samtidig vil der i den første arbejdsdag i den nye
sæson, være en rundvisning og infomøde til nye medlemmer.
4.5. klage har været nogle klager omkring hønsehold i foreningen, samt lugtgener ved
Dette. Medlemmet bliver kontaktet og der skal rettes op på forholdende, så det
lever op til regler for hønsehold i Halsnæs kommune (privat hønsehold).
4.6. ordensregler
Halsnæs kommune har udsendt regler om afbrænding af have affald på egne
Matrikler, så det er ikke længere tilladt at gøre dette. Der må da stadig gerne
Være et lille hyggebål. Derudover har formanden kigget generelt på foreningens
Ordensregler, disse blev drøftet i bestyrelsen og der vil blive udarbejdet et forslag til
Næstkommende generalforsamling.
4.7. byggeansøgninger
Ved klager og indsigelser omkring byggeansøgninger, skal det sende skriftligt til
Bestyrelsen.
5. Evt.
Der vil blive sat en nøgleboks op til foreningens fælleshus. Så det er både nemmere for
medlemmerne og bestyrelsen ved udlejning af fælleshus til overnatning.
Bestyrelsen vil undersøge muligheden for der kommer en flaske container ved indgang
til fællesarealet.
Indtil dette eventuelt sker skal MAN selv bortskaffe flasker og glas.
Det sker for ofte folk stiller flasker og glas ved foreningens containerplads som
bestyrelsen så skal bortskaffe.
Derudover skal det pointeres, at pladsen ikke er til store
bortskaffelser, såsom gril, tørrestativer og andet vi får fornøjelsen af 😉