Referat fra bestyrelsesmøde 11.06. 2023

Tilstede: Mads, Jan, Bent, Anne, Åse, Lis og Lonnie

Referent: Lonnie

Dagsorden:

1. Referat fra sidste møde
Godkendt

2. Nyt fra formanden
Mads Orienterede omkring nyt fra hovedforeningen.

3. Gennemgang af Økonomien
Anne gennemgik budget og regnskab fra OF Lynæs. Det ser fint ud med vores økonomi og vi
holder budgettet.

Vi aftalte at lave midtvejs evalueringer midt i regnskabsåret. Derudover ønskede Anne et
regnskabs kursus i forhold til hendes nye opgave som kasserer, dette vil Anne selv henvende
sig til kontoret i Gothersgade om. Der har været lidt udfordringer i forhold til oprettelsen i
mobilepay som forening. Derfor har Anne ikke kunne udbetale for fællesarbejde til
medlemmerne. Men alle har fået enten kontant udbetaling eller tilbuddet om det.
Det skulle nu være løst.

4. Sager til fælles drøftelse
1. Sommerfest
Der vil være sommerfest den 21. juli for foreningens medlemmer. Festudvalget vil melde
mere ud, når opgaver og programmet er fastlagt. Husk – byd endelig ind med hjælp og gode ideer.
2. Storskrald
Anne sørger for skilte til hvor og hvad man kan stille ud til storskrald.
3. Opkrævning af vandregning
Der har været et stort vandforbrug på en parcel i foreningen. Vi besluttede, det er Andelshaver der selv betaler ekstra regningen på vandforbruget.

Dette da andelshaver, der selv har pligten til, at vedligeholde og tjekke ved eventuelle læk eller glemt at lukke for vandet ved frost. Man er selv er ansvarlig for vedligehold fra brønden og ind på parcellen.

5. Syn af hus på Dovrehøjen
Det er aftalt med andelshaver og godkendt.

6. hvordan får vi medlemmerne til, at henvende sig i kontortiden.
Vi havde en snak omkring de henvendelser der kommer til bestyrelsen uden for alm.kontortid. Vi ønsker
alle en bestyrelse der er synlig, samtidig bruger alle også meget tid på selve arbejdet
i bestyrelsen og de praktiske opgaver der også hører med. Men samtidig er det også
bestyrelsens fritid og feriested. Vi besluttede, at lave en fællesmail bestyrelses
henvendelser. Det vil blive den der har vagt, der besvarer kommende uges henvendelser.Vi fortsætter som vanligt sæsonen ud. Lonnie sørger for oprettelse af mail.

7. Miljøskab
Vi besluttede det ikke er en bestyrelses opgave, at medlemmerne kan komme af med
miljø affald( det vil være bestyrelsen der skal ringe og bestille tømning samt oprydning
ved det der stilles ved siden af). Derfor afmelder vi miljøskab.8. Køb af "Forenings PC"
Der vil blive købt pc, er til bestyrelsens formand og kasserer

9. Evt. 
vi oplever flere ikke ved forskellen på et ved køb af alm. Sommerhus og så det at bliver
andelshaver af en grund og med i en forening. Vi snakkede om en ”velkomst komite” med
rundvisning i området, fortælle om foreningen og de fælles forpligtigelser.dette vil vi arbejde
videre med.

Jan laver en tjekliste til ejendomsmæglere og købere, da vi får flere og flere henvendelser
fra disse, omkring spørgsmål vedr. salg og køb.

Lonnie sørger for indkøb af drikkevarer til næste fællesarbejde.

Share This